Grobsol sp. z o.o.
Istniejemy od 1990 roku.
Nasza historia
Firma Grobsol powstała w 1990 roku w Pruszkowie, gdzie do dziś mieści się jej siedziba, biura oraz magazyny. Głównym obszarem działalności Grobsol jest bezpośredni import oraz dystrybucja artykułów spożywczych. Siła i dynamika firmy tkwi w rodzinnym charakterze przedsiębiorstwa, jego innowacyjności i wieloletniej tradycji owocującej dobrą znajomością rynku oraz potrzeb konsumentów.
Na początku swojej działalności Spółka jedynie importowała wąską grupę artykułów spożywczych oraz organizowała ich lokalną sprzedaż, jednak ambicje, zaangażowanie, stała chęć rozwoju firmy, a przede wszystkim potrzeby rynku sprawiły, że Grobsol w krótkim czasie znacząco rozbudował swoją ofertę i dzięki temu stał się jednym z wiodących importerów przetworów owocowo-warzywnych w Polsce.
Przełom w 1994
Kreatywność i determinacja wspólników sprawiły, że kolejnym krokiem do sukcesu okazało się rozszerzenie zakresu działalności firmy o aktywną dystrybucję produktów. W 1994 roku, jako jedna z pierwszych firm, wybrała model dystrybucji aktywnej i obsługę Klientów przez przedstawicieli handlowych oraz bezpośrednie dostawy do Odbiorców.
AB Centrum SA
Konsekwencją przyjęcia tej strategii było stworzenie nowej, odrębnej jednostki dedykowanej wyłącznie do dystrybucji i obsługi Klienta – AB Centrum S.A (w kolejnych latach AB Centrum S.A. stało się uczestnikiem wielu przekształceń i fuzji znaczących podmiotów na rynku krajowym).
Marka Tropico
W tym okresie Grobsol, dostrzegając potrzebę dostarczania Klientom produktów wysokiej jakości zaangażował się w produkcję przetworów owocowo-warzywnych, czego efektem jest szeroka i rozbudowana oferta marki TROPICO. Asortyment, który na początku stanowiły brzoskwinie produkowane w Grecji oraz ananasy w puszce z Tajlandii z biegiem lat ulegał konsekwentnemu poszerzaniu. Obecnie marka Tropico liczy blisko 40 pozycji produkowanych na całym świecie. Dziś nasze produkty powstają głównie w Hiszpanii, Grecji, Tajlandii, Chinach oraz we Włoszech.
Nowe marki
Doskonała znajomość rynku producentów, uczestnictwo w targach oraz imprezach handlowych na całym świecie daje nam możliwość wprowadzania na rynek nowych, ciekawych i wyjątkowych produktów. Dzięki konsekwentnej realizacji zaplanowanej strategii handlowej, oferta firmy zawiera produkty wyjątkowe, niezbędne w każdym nowoczesnym sklepie spożywczym. Z biegiem lat nasze portfolio wzbogaciło się o nowe marki:
- Prestige – produkty najwyższej jakości tworzone z wyselekcjonowanych owoców i warzyw, charakteryzujące się eleganckim i nietuzinkowym designem
- Blizz – napój energetyczny
- Dogland – karmy dla psów i kotówPonadto jesteśmy również wyłącznym importerem win z Hiszpanii i Francji
Własna droga dystrybucji
Cztery lata temu podjęta została decyzja o stworzeniu własnej drogi dystrybucji. Pociągnęła ona za sobą szereg przekształceń: od zmiany siedziby firmy, inwestycję w tworzenie sił sprzedażowych, rozbudowę floty samochodowej. Stały dynamiczny rozwój firmy powoduje ciągły wzrost zatrudnienia w naszej firmie, sukcesywne powiększanie powierzchni magazynowej, oraz dalsze poszerzanie asortymentu. Wytrwale pracujemy nad tym aby umacniać naszą pozycję na rynku przez zapewnianie profesjonalnej obsługi naszym Odbiorcom oraz pozyskiwanie nowych Klientów na terenie całego kraju, a silna konkurencja na rynku stale motywuje nas do podnoszenia jakości świadczonych usług. Obecnie obsługujemy 450 punktów, na które składają się zarówno indywidualni detaliści jak i klienci sieciowi, do których zaliczają się np. Piotr i Paweł. Nasza oferta handlowa liczy blisko 2000 artykułów od ponad 40 dostawców.